Hue - Reisverslag uit Hué, Vietnam van Sarah - WaarBenJij.nu Hue - Reisverslag uit Hué, Vietnam van Sarah - WaarBenJij.nu

Hue

Door: Sarah en Jordy

Blijf op de hoogte en volg Sarah

21 Oktober 2011 | Vietnam, Hué

Lieve allemaal,

De nachtrit was goed verlopen. We deelden dit keer met 2 Belgen onze coupé. Zij fietsten vanuit Bankok door Cambodja naar Vietnam. Ze hadden veel interessante verhalen te vertellen. Mede daardoor en door het feit dat de airco in onze wagon was uitgevallen, gingen we pas laat slapen. De airco werd trouwens 'gefixt' door te voorkomen dat de zekeringen terugsprongen, dmv het plaatsen van, jawel, eetstokjes. Fijn om te weten. Eenmaal aangekomen werden we besprongen door taxichauffeurs die ons een rit wilden aansmeren. We vergeleken het met vliegen, maar dat zou betekenen dat wij de stront waren....

Na een dag sightseeing waren we ook wel blij dat we met de nachtbus naar Hue zouden gaan. Redelijk lekker geslapen tijdens de 12 uur durende tocht (die 700 km lang was) 's Ochtends in Hue werden we onder andere aangesproken door een meisje die een hotel wilde aanprijzen. Door onze ervaringen in Hanoi waren we redelijk achterdochtig. Maar het was echt een heel schattig meisje! Op zich bood ze een goede deal aan. We besloten te gaan kijken en we wilden dus ook echt die kamer wel eens zien. Het zag er super uit!! Groot, schoon, internet, mooi, ontbijt, SUPERvriendelijk personeel. Wat zijn wij toch sceptisch, hè ;-)

We zijn die dag met een fietstaxi door de oude Keizerlijke stad gefietst. Sjoen, zo heette de chauffeur, was erg enthousiast en wilde constant foto's van ons maken. Hij liet ons de hele stad zien en zette ons af bij de Citadel (de woning van de keizer)

In een plaatselijk restaurantje hebben we geluncht. Toen we weer naar buiten liepen zaten een paar dames de groenten op de straat schoon te maken. Als we dit overleven, komt het wel goed denk ik zo.

Dag 2 in Hue was super! We hebben een scootertje gehuurd en zijn langs een paar graftombes van vroegere keizers getrokken. Een leuke ervaring om zo rond te touren. Het hoogtepunt was om met spitsuur over de drukke brug in Hue te rijden. Ook grappig was de belangstelling die we kregen van een gezin uit Hue, die toevallig naast ons kwamen zitten. De dochter van 9 wilde haar Engels oefenen en de vader vertelde ons over de omgeving en cultuur.

Morgenvroeg vertrekken we naar Da Nang. Hier gaan we niet meer doen dan op het strand hangen en hopelijk surfen!!

ps: in ons hotel hangt al Kerstversiering!!!??? Eerst Sinterklaas, toch?

• 21 Oktober 2011 - 14:05

Suzan Verhagen:

Wow, gave foto's! Geniet er nog van!

• 22 Oktober 2011 - 10:58

Eva:

Hahah soms hebben jullie best humor!

• 22 Oktober 2011 - 10:58

Eva:

PS morgen ga ik bij Jenny Lailo halen! jeej

• 23 Oktober 2011 - 08:55

Jopie:

Hallo Jordy en Sarah,
    geweldig om te zien hoe jullie genieten van jullie reis. Mooi om te mogen meegenieten van de mooie plekjes waar jullie al zijn geweest. Dikke poen.

• 24 Oktober 2011 - 19:36

Carola:

Als ik jullie verhalen lees en foto's bekijk, dan is het net alsof ik zelf aan het reizen ben. Super!!