Halong Bay, Parfumpagode en Sapa - Reisverslag uit Hanoi, Vietnam van Sarah - WaarBenJij.nu Halong Bay, Parfumpagode en Sapa - Reisverslag uit Hanoi, Vietnam van Sarah - WaarBenJij.nu

Halong Bay, Parfumpagode en Sapa

Door: Sarah en Jordy

Blijf op de hoogte en volg Sarah

18 Oktober 2011 | Vietnam, Hanoi

Donderdag vrijdag en zaterdag zijn we bij Halong Bay geweest. Dit gebied, dat op de werelderfgoedlijst van Unesco staat, is ongeveer 1500 km2 groot en bestaat uit -ze zeggen- 1969 eilanden. Het Karstlandschap is echt adembenemend om te zien. Geweldig om tijdens zonsondergang op een boot hier middentussenin te zitten. We hebben overnacht op deze boot en op een eiland, gekayakt, gezwommen met een heel gezellig reisgezelschap en een superleuke gids. Op de terugweg zijn we een in een grot gebouwd ziekenhuis gaan bezoeken. (op ons verzoek en waar eigenlijk geen tijd voor was, maar de gids loste dit op door aan de toerleiding door te geven dat we een lekke band hadden) Tijdens de oorlog is dit gebouwd om te ontsnappen aan bombardementen op het eiland van de Amerikanen. Het was indrukwekkend. Ze hadden een operatieruimte, ziekenzalen, vergaderzalen, een zwembad en een bioscoop. Het bood onderdak aan 200 personen.

Zondag was de Parfumpagode aan de beurt. We zaten in een bus vol Chinezen en gelukkig ook 4 Australiers. Onderweg kwamen we langs rijstvelden. De rijst lag midden op de weg te drogen. Daar moest iedereen dan maar omheen rijden. Ondertussen werd het overblijfsel van de gewonnen rijst verbrand. Ook op straat. Je zag dan echt geen hand voor ogen. De parfumpagode was schitterend om te zien. Ook weer met een overweldigend mooie natuur en mooie tempels die er lagen.

Afgelopen 2 dagen zijn we met de nachttrein naar de bergdorpen, aan de grens met China gereist. We deelden onze slaapcoupe met een Vietnamese vrouw en haar dochter. Ze hadden zakken vol groente bij zich. Zo te ruiken gevuld met ui en prei. Verder waren ze wel vriendelijk. In Sapa is het ongelofelijk mooi. Uitgebreide bossen en daartussenin rijstterrassen. Vandaag hebben we een wandeling gemaakt en kwamen langs dorpjes waar de vrouwen nog in klederdracht lopen. Iedere stam heeft een eigen tenue. We zijn in een schooltje geweest waar de kinderen op het schoolplein gezamenlijk, als vorm van gymnastiek, op het schoolplein dansten. De dorpen waren nogal primitief. Ter plekke werd gewoon een varken uit zijn stal gehaald en meegenomen naar -wij denken- zijn laatste bestemming. Het beest krijste als een gek. Jongen kinderen speelden soms zonder kleren aan in de modder.

Vanavond gaan we met de nachttrein weer terug naar Hanoi. De bedoeling is om daarna naar Hue, in midden-Vietnam te reizen.

groetjes!

• 18 Oktober 2011 - 10:22

Kim Kersten:

He Saar en Jordy!

Leuk om jullie verslagjes weer te lezen!
    En wat een mooie foto's... Lijkt me echt gaaf om tussen die ronde bergen door te kayakken!
    Veel plezier daar saampjes!

XX Kim

• 19 Oktober 2011 - 10:52

Eva:

Oh wat een mooie foto!

• 19 Oktober 2011 - 17:58

Yvonne En Jo:

Hallo jullie twee,

Prachtige foto's!!
    Wat een schitterend land om rond te reizen.

We wachten in spanning op de plaatjes van Hue.

Groetjes
    YenJ

• 20 Oktober 2011 - 09:08

Fabian:

Wat een ontzettend mooie foto's!!! Ik kan niet wachten tot de volgende lading uploads. Veel plezier nog.
    Groetjes